Equip XTA
05/04/2023

XTA dona entrada a un fons europeu per expandir el servei a tot Catalunya

La companyia impulsarà el seu creixement amb l’objectiu d’esdevenir un operador de telecomunicacions per a tot el territori amb la incorporació d’altres operadors locals i la construcció de més de 250.000 UI de fibra òptica.

L’entrada del fons europeu Asterion Industrial Partners, amb capacitat d’invertir fins a 100 milions d’euros, garanteix el desenvolupament del projecte que pretén convertir-se en un referent en la qualitat d’atenció al client a Catalunya.

Jordi Bastardas segueix com a director general d’XTA, amb seu corporativa a La Granada (Barcelona).

L’empresa ha experimentat un creixement de més del 150% en tres anys i ha tancat el 2022 amb una facturació de 8 milions d’euros.

La Granada (Barcelona), 5 d’abril de 2023.- Xarxes de Telecomunicacions Alternatives (XTA) s’associa amb el fons europeu Asterion Industrial Partners, a través de la seva participada al Regne Unit, Tuca Midco Limited, que actua a Espanya com a Olin Group. L’acord inclou un compromís d’inversió de fins a 100 milions d’euros per impulsar el creixement de l’empresa mitjançant la incorporació d’altres operadors locals i la construcció de més de 250.000 UI (unitats immobiliàries) de fibra òptica.

L’objectiu és ampliar el seu àmbit geogràfic d’operacions, que fins ara comprenia les comarques del Penedès i algunes de les seves limítrofes, per esdevenir en un operador de telecomunicacions per a tot Catalunya.

L’operació implica la incorporació d’Olin Group a l’accionariat de la companyia. Jordi Bastardas, fundador d’XTA, segueix al capdavant com a director general de l’empresa, amb l’equip actual, a la seva seu corporativa situada a La Granada (Barcelona).

“El pla que hem elaborat busca incorporar altres operadors locals per construir junts un projecte sòlid d’operador de telecomunicacions a Catalunya que millori la connectivitat i la connexió entre les persones i les empreses, amb una oferta de productes competitiva. Comptem amb una base sòlida de proximitat, professionalitat, talent local i de vocació pels clients que fins ara ha definit el nostre ADN com a companyia i, per això, Olin Group ens ha escollit per liderar aquest projecte propi a Catalunya”, assegura el director general d’XTA, Jordi Bastardas.

Amb més de deu anys d’experiència al sector de les telecomunicacions, XTA té la missió d’humanitzar les telecomunicacions apropant-les a tothom amb un servei de qualitat i personalitzat, apostant pel talent local i fomentant el desenvolupament econòmic del territori.

XTA ha mostrat una forta trajectòria de creixement durant els darrers anys, incrementant la seva oferta de serveis i superant els 14.500 clients –el 85% sota infraestructura pròpia de fibra òptica– a més de 45 municipis de zones de l’Alt Penedès, Baix Penedès, Tarragonès i el Garraf. Altrament, XTA ha experimentat un creixement de més del 150% en tres anys. L’any 2022 va tancar l’exercici superant els 8 milions d’euros en facturació, amb un increment de més del 18% respecte de l’any anterior.

Entre els seus serveis, destaca la connectivitat principalment amb xarxa pròpia de fibra òptica, wifi, telefonia mòbil i fixa, així com serveis específics per a empreses.

Tuca Midco Limited és una societat d’Asterion Industrial Partners, una gestora independent centrada en inversions d’infraestructures, amb inversions de telecomunicacions a Irlanda, el Regne Unit, Itàlia i Espanya. A Espanya, juntament amb Teras Capital, és Olin Group qui s’ocupa de la gestió dels actius de fibra.